منابع کمک درسی تجربی کنکور 99
منابع کمک درسی کنکور تجربی

بهترین منابع کمک درسی کنکور تجربی ۱۴۰۰

بهترین منابع تجربی نظام جدید

میدانیم که منابع کمک درسی در کنکور بسیار مبحث مهمی است. پس از تدریس معلمین و کتاب درسی، منابع کمک درسی کنکور حرف اول را میزند. منابع کمک درسی نقش بسیار مهمی را در زمان کنکور برای دانش آموزان ایفا می کنند.
شما با داشتن منابع کمک درسی کنکور خوب می توانید از رفتن به کلاس های کنکور و هزینه های سنگین برای دبیر خصوصی جلوگیری کنید.
زیرا از ویژگی های منابع کمک درسی خوب برای کنکور، این است که یک درسنامه قوی و جامع داشته باشد تا نیاز به معلم را برطرف کند.
در این مقاله می خواهیم بهترین منابع تجربی کنکور ۱۴۰۰ را به شما معرفی کنیم. تمامی منابعی که معرفی می شوند همه مناسب و خوب هستند، بسته به نوع سطح دانش آموزان فرق می کنند.

منابع کمک درسی تجربی کنکور 99

بهترین منابع کمک درسی کنکور تجربی ۱۴۰۰ :

از درس زیست شناسی شروع می کنیم که ضریب بسیار بالایی را به خود اختصاص می دهد و درس بسیار مهمی است. سعی کنید از یک منبع کمک درسی برای دروس خود استفاده کنید.

داشتن چند منبع به ضرر دانش آموزان هست مثلا شما نمیتوانید برا درس زیست شناسی هم از سبک اشکان هاشمی استفاده کنید هم مهدی آرامفر، زیرا هر کتابی سبک خودش دارد و شما باید با یک معلم پیش بروید تا نتیجه بگیرید.
ابتدا به سوالات متداول درباره منابع کمک درسی تجربی ۱۴۰۰ پاسخ می دهیم :

بهترین کتاب برای زیست و شیمی تجربی چیست؟

ما سعی کرده ایم منابع مختلفی را برای درس های مهمی مانند زیست و شیمی بررسی کنیم اما بهتر است براساس سطح تحصیلی خودتان از میان بهترین منابع یکی را انتخاب کنید.

بهترین انتشارات برای دروس تخصصی تجربی چیست؟ گاج، خیلی سبز یا نشر الگو؟

هر منبعی براساس روش های مختلفی تهیه شده است. معمولا روش های کتاب ها بسیار متفاوت است و تصمیم گیری درباره بهترین روش به سطح تحصیلی شما وابسته است. ما منابع مختلفی را معرفی می کنیم و شما می توانید این منابع را بررسی و قسمتی از آن ها را دانلود کنید سپس بهترین منبع را انتخاب کنید.

آیا کتاب های مبتکران تجربی بیش از حد سخت هستند؟

این کتاب بیشتر به دانش آموزانی که به درصد های بالا فکر می کنند توصیه می شود اما به طور کلی دانش آموزان در صورتی که با خواندن این کتاب مشکلی داشتند با مطالعه مجدد کتاب می توانند مشکل خود را حل کنند و این کتاب را به راحتی یاد بگیرند.

رفتن کلاس یا خواندن کتاب و تست زدن کدام مفید تر است؟

قطعا خواندن درسنامه ها و تست زدن مفید تر از شرکت در کلاس خواهد بود اما اگر انگیزه خود خوانی نداشته باشید ممکن است رفتن به کلاس های متعدد برای شما مفید تر باشد.

میشه یه قسمت از کتاب رو دانلود کنم؟

بله شما می توانید قسمت هایی از هر کتاب را دانلود کنید، همچنین در صورت درخواست بخشی از یک کتاب که در لیست وجود ندارد لینک دانلود بخشی از آن در کمتر از ۲۴ ساعت قرار خواهد گرفت.

فیلم های آموزشی از کتاب مفید تر نیست؟

به طور کلی فیلم آموزشی بهتر از درسنامه اصلی کتاب ها عمل می کند اما قطعا تست های هر کتاب بسیار مفید تر از هر فیلم آموزشی خواهد بود.

چه منبعی برای کنکور و امتحانات نهایی به صورت همزمان مفید است؟

منابع جدید معمولا قسمت هایی را نیز برای تمرین در اختیار دانش آموزان قرار داده اند اما اگر شما به خوبی بتوانید با تست زدن در هر درس حرفه ای شوید کافی است با حل تمرین های تشریحی فاصله خود را جبران کنید.

من تازه تغییر رشته دادم چیکار کنم؟

اگر از رشته ریاضی به تجربی تغییر رشته داده اید نیازی نیست که تمامی منابع را مجددا مطالعه کنید و با تغییراتی در مطالعه می توانید فاصله خود را با دانش آموزان تجربی جبران کنید.

سوالات زیادی دارم کجا بپرسم؟

بخش پشتیبانی کلاسند در کامنت ها پاسخگوی نظرات شماست و شما می توانید از طریق کلاسند مشاوره اختصاصی انتخاب منابع کمک درسی نیز دریافت کنید.

بهترین منابع زیست کنکور (نظام جدید)

به دلیل اهمیت بالای کتاب های کمک درسی زیست ما در کلاسند برای منابع زیست کنکور نظام جدید مقاله ای جداگانه آماده کرده ایم. جهت مطالعه بهترین منابع زیست کنکور، کلیک کنید.

منابع کمک درسی زیست تجربی ۹۹
اینم حتما بخون‌ :  بودجه بندی کنکور ۹۰-۹۷ (دروس عمومی)

بهترین منابع شیمی کنکور (نظام جدید)

درس شیمی از اون دسته درس هاست که نمیشه براش از یک منبع جامع و دقیق استفاده کرد. چرا؟ چون منبع کتاب کمک درسی هم برای شیمی پایه هم برای شیمی دوازدهم وجود ندارد، منابع جامع اگر هم باشد به صورت ۱۰۰% کامل نیستند و نیاز به مکمل دارند. مثلا کتاب شیمی جامع شامل تست دهم یازدهم و دوازدهم است و کتاب گاج شامل تست و پاسخنامه تشریحی است.

کمک درسی شیمی دهم مبتکران (بهترین منابع کنکور تجربی)

کتاب های شیمی مبتکران دارای درسنامه های قوی هستند.
کتاب های شیمی مبتکران دو دسته اند: یا درسنامه ویژه ای دارند یا تست های خوب و سطح بالا.
کتاب شیمی دهم مبتکران نظام جدید به نویسندگی محمد کاظم موسوی از مجموعه رشادت رشته ریاضی و تجربی است. ابتدا شیمی دهم مبتکران را بررسی و سپس شیمی جامع مبتکران را معرفی می کنیم.

شیمی دهم
شیمی دهم مبتکران
خرید آنلاین شیمی دهم بازرگان از دیجی کالا

(توجه کنید که کتاب دو جلدی است جلد دوم را نیز میتوانید همانجا تهیه کنید.)

از ویژگی های کتاب شیمی مبتکران:

درس‌نامه پیشرفته: تجزیه و تحلیل متن کتاب درسی و بیان نکات مهم و تکمیلی
مثال‌های فراوان: برای درک بهتر و تثبیت مطالب آموخته شده چندین مثال آورده شده
آموزش گام به گام و بیان روش‌های تستی و تشریحی مفاهیم و مسائل مهم شیمی
تست‌های طبقه‌بندی شده تألیفی، سراسری و المپیاد
پاسخ‌نامه تشریحی و سطح‌بندی سؤالات

دانلود بخشی از این کتاب

کتاب تست شیمی دهم مبتکران به نویسندگی بهمن بازرگان از محبوب ترین و پرطرفدار ترین کتاب های شیمی نظام قدیم است.

اگر می خواهید در کنار این کتاب، یک بانک تست قوی داشته باشید می توانید از کتاب پرسش های چهارگزینه ای شیمی دهم مبتکران که در دو جلد توسط بهمن بازرگانی نگاشته شده است، استفاده کنید.

کتاب کمک درسی شیمی
شیمی مبتکران دهم تست

ویژگی کمک درسی شیمی مبتکران تست:

درس و نکته: در پاسخنامه تشریحی جلد دوم به بیان نکات کلیدی و مهم پرداخته که عصاره کتاب درسی همراه با نکته های کلیدی به شما متتقل می شود.

تست‌های بسیار مهم یا وی.آی. تی Very Important Test: تست هایی که با دقت و وسواس فراوان انتخاب شده اند و حل کردن آنها مهم و حساس است.

حذفیات دهمیها: با توجه به تفاوت کتاب درسی شیمی سال دهم چاپ ۱۳۹۸ نسبت به کتاب مشابه در سال‌های گذشته، اگر دانش‌آموز سال دهم هستید تست‎ها و یا ایستگاه‌هایی که با علامت (۱۰ ممنوع) مشخص شده را حذف شده تلقی کنید.

تست‌های (آسان، متوسط، سخت، خیلی سخت): در پاسخ‌نامه‌س تشریحی این کتاب، در کنار هر پاسخ تشریحی، علایمی را به‌کار برده‌ایم تا برای شما مشخص شود تستی را که درست یا غلط زده‌اید از نظر سختی در چه حدی است.

دانلود بخشی از این کتاب

سطح کمک درسی شیمی دهم مبتکران: به همه دانش آموزان و به ویژه دانش آموزانی که به درصد خیلی بالا فکر می کنند توصیه میشود.

خرید آنلاین شیمی دهم بازرگان از دیجی کالا

کمک درسی شیمی یازدهم مبتکران (بهترین منابع تجربی کنکور)

استاد بهمن بازرگانی در این کتاب با ظرافت تمام به مسائل شیمی یازدهم پرداخته و نکات آن را در تست ها به چالش کشیده.

این کتاب یکی از برترین کتاب های شیمی یازدهم به شمار می رود.

این کتاب در دوجلد نوشته شده که جلد اول پرسش های چهارگزینه ای و جلد دوم پاسخ تشریحی است که شامل درس و نکته می باشد.

شیمی یازدهم مبتکران
شیمی میتکران یازدهم
شیمی دوازدهم
شیمی دوازدهم مبتکران
خرید آنلاین شیمی یازدهم بازرگان از دیجی کالا خرید آنلاین شیمی دوازدهم بازرگان از دیجی کالا

(توجه کنید که کتاب دو جلدی است جلد دوم را نیز میتوانید همانجا تهیه کنید.)

ویژگی های کتاب شیمی یازدهم مبتکران:

درس و نکته: در جلد دوم این کتاب با حل تشریحی سوالات به بیان نکات ارزشمند و تحلیل تست ها پرداخته است.

تست های بسیار مهم very important test

تست های دسا که در سطح دومین اهمیت قرار دارند.

طرح آموزشی کارتونی

مناظره با دانش آموزان

تست های (آسان، سخت و خیلی سخت)

سطح این کتاب: به کسانی که به درصد های خیلی بالا فکر می کنند، توصیه می شود.

دانلود بخشی از این کتاب

کمک درسی شیمی جامع مبتکران

اگر بخواهیم یک کتاب جامع از سری کتاب های مبتکران معرفی کنیم: کتاب شیمی جامع (دهم، یازدهم و دوازدهم) سری مرشد به قلم مراد مدقالچی است.

شیمی جامع مبتکران
شیمی جامع مبتکران

ویژگی های کتاب شیمی جامع مبتکران:

جامع ترین کتاب شیمی کنکور

منطق بر کتاب های نو نگاشت

اینم حتما بخون‌ :  بهترین منابع کمک درسی دروس عمومی کنکور نظام جدید

دارای درسنامه سه پایه ی ۱۰ و ۱۱ و ۱۲

بررسی تمرینات کتاب درسی در قالب تست

بررسی سوالات ده سال اخیر کنکور (مرتبط با نظام جدید)

تمرکز بر سوالات شمارشی

سطح این کتاب: به دانش آموزان مبتدی توصیه نمی شود و به دانش آموزان متوسط پیشنهاد می شود.

دانلود بخشی از کتاب

بهترین منابع کنکور تجربی ۹۹

کمک درسی شیمی گاج

کتاب شیمی کامل کنکور گاج سری میکروطلایی یکی از معروف ترین مولف های کتاب شیمی است. نویسندگان این کتاب افشین یزدان شناس، محمد حسین زینالی و امیرحسین زمان زاده هستند که به بیان بانک تست همراه با پاسخنامه تشریحی پرداخته اند.

این کتاب دارای دو جلد است که جلد اول آن تست و جلد دوم آن درسنامه و مباحث آموزشی است. چینش مطالب این کتاب پایه به پایه و درس به درس است (نه موضوع به موضوع).

بانک تست این کتاب شامل تست های تالیفی، کنکور سراسری و المپیاد های شیمی است.

همچنین مؤلفان به‌منظور زدودن ابهامات ذهنی دانش‌آموزان، برای تمامی تست‌ها پاسخ‌نامه‌ی تشریحی کاملی را بیان کرده‌اند و با ارائه‌ی کادر‌های آموزشی در این قسمت، به بیان نکاتی پرداخته‌اند که به داوطلبان برای زدن سریع‌تر تست‌ها کمک می‌کنند.

شایان‌ذکر است که در این کتاب، برای تست‌های موردنیاز، سایر گزینه‌ها بررسی شده و برای دستیابی به پاسخ نهایی، چند روش حل بیان شده است. در پایان کتاب نیز به‌جهت سهولت مطالعه‌ی داوطلبان گرامی، یک پاسخ‌نامه‌ی کلیدی (جدا از پاسخ‌نامه‌ی تشریحی) و یک جدول مندلیف پیوست شده است.

به جرأت می‌توان گفت مجموعه‌ی دوجلدی این کتاب (جلد درس‌نامه و جلد بانک تست) کامل‌ترین منبع آموزشی نکات تستی و جمع‌بندی برای درس شیمی است و به داوطلبان برای کسب آمادگی در کنکور سراسری و آزمون‌های آزمایشی کمک زیادی می‌کند.

شیمی گاج میکرو طلایی
خرید آنلاین کتاب شیمی کامل جامع کنکور جلد ۱ از دیجی کالا خرید آنلاین کتاب شیمی کامل جامع کنکور جلد ۲ از دیجی کالا

سطح این کتاب: اگر دانش آموز پایه هستید کتاب جامع به شما پیشنهاد نمی شود. اگر وقت کمی دارید و می خواهید در زمان محدودی بهترین جواب را بگیرید یا برای تسلط بیشتر و جمع بندی می توانید از این منبع خوب استفاده کنید.

کمک درسی شیمی موج آزمون نشر الگو

درسنامه‌های کتاب‌های موج آزمون به صورت خلاصه است. همچنین در قسمت پاسخ‌های تشریحی بخشی به نام کلاس نکته قرار گرفته است. کتاب موج‌آزمون شیمی پایه در قالب آزمون‌های مرحله‌ای و جامع از کتاب‌های شیمی پایه تألیف شده است و در واقع با استفاده از این آزمون‌ها، فضای کنکور و آزمون‌های آزمایشی برای شما شبیه‌سازی خواهد شد.

و بهترین زمان استفاده از این کتاب از تابستان سالی است که شما وارد پایۀ دوازدهم می‌‌شوید تا یک روز مانده به کنکور.
در واقع شما ابتدا باید کتاب‌های شیمی تست را در هر پایه تهیه و مطالعه کنید، سپس برای جمع‌بندی مطالب شیمی پایه از کتاب موج آزمون شیمی پایه استفاده کنید.نویسنده: مسعود جعفری

شیمی موج آزمون نشرالگو
کمک درسی شیمی موج آزمون

ویژگی های این کتاب:

۶۰ آزمون ۲۰ سؤالی تالیفی از شیمی پایه (شیمی ۱۰ و شیمی ۱۱)

تقسیم هر فصل به چهار قسمت و یک آزمون مبحثی از هر قسمت

سه آزمون جامع سطح‌بندی شده از هر فصل شیمی ۱۰ و شیمی ۱۱

یک آزمون مجزا از سوال‌های محاسباتی(مساله) در فصل‌های دارای مساله

طرح ۶۰ عبارت درست یا نادرست، در ابتدای هر فصل، برای مرور نکات

کلاسهای نکته در پاسخ‌های تشریحی، برای یادآوری مطالب مهم

جدول توضیح سطح دشواری و زمان پیشنهادی مناسب، درابتدای هر آزمون

آزمون‌های جامع از شیمی ۱۰ و شیمی ۱۱ برای جمع‌بندی نکات

سطح کتاب موج آزمون شیمی: این کتاب یک مکمل قوی است در کنار کتابی که درسنامه کامل تری دارد. ابتدا یک کمک درسی اصلی برای درس شیمی انتخاب کنید و از موج آزمون به عنوان یک مکمل و تست و یا برای جمع بندی استفاده کنید. تمامی دانش آموزان می توانند از این کتاب استفاده کنند.

دانلود بخشی از کتاب

خرید کتاب موج آزمون شیمی پایه نظام جدید نشر الگو از دیجی کالا خرید کتاب موج آزمون شیمی دوازدهم+آزمون های جامع کنکوری نظام جدید اثر مسعود جعفری و امیرحسین معروفی نشر الگو از دیجی کالا

کمک درسی شیمی خیلی سبز پایه و جامع (بهترین منابع کنکور تجربی)

خیلی سبز یکی از کتاب های بسیار کاربردی با متن بسیار روان است که به اهداف اصلی درس پرداخته است و ازحواشی دوری کرده.

شیمی خیلی سبز را می توان یک معلم و کلاس خصوصی شیمی دانست به شرط ینکه با برنامه ریزی و اصولی پیش روید. این کتاب در بخش مسائل مانند استوکیومتری، ترمودینامیک و محلول ها بسیار پر رنگ عمل کرده است.

اینم حتما بخون‌ :  بهترین منابع کمک درسی عربی (عمومی)

اگر  به هر دلیلی از کتاب جامع شیمی استفاده نمیکنید این کتاب را + کتای شیمی دوازدهم خیلی سبز تهیه کنید.

شیمی پایه خیلی سبز
کمک درسی شیمی خیلی سبز پایه

سطح کتاب خیلی سبز شیمی: این کتاب به همه دانش آموزان با هر سطحی پیشنهاد می شود.

خرید کتاب پرسش های چهار گزینه ای شیمی پایه کنکور تجربی انتشارات خیلی سبز از دیجی کالا خرید کتاب جمع بندی شیمی کنکور دهم یازدهم دوازدهم اثر جمعی از نویسندگان انتشارات خیلی سبز از دیجی کالا

بهترین منابع کمک درسی کنکور نظام جدید ریاضی

بهترین منابع کمک درسی کنکور ریاضی بستگی به سطح درسی دانش آموز در این درس دارد. ممکن است منبعی که برای یک نفر مناسب است برای شخص دیگری نتیجه پذیر نیست. بنابراین برای خرید کمک درسی ریاضی ایتدا سطح خود را در این درس مشخص کنید و سپس اقدام به خرید کتاب کنید. برای شناسایی سطح خود می توانید از خود یک آزمون گرفته یا در آزمون های ازمایشی شرکت کنید.

ریاضی جامع خیلی سبز

دارای دو جلد شامل پایه دهم یازدهم و دوازدهم

مولفان: سروش موئینی رسول محسنی منش کوروش اسلامی

بهترین منابع ریاضی نظام جدید
بهترین منابع ریاضی کنکور ۹۹

سطح کتاب ریاضی خیلی سبز : این کتاب به دانش آموزانی که دارای سطح متوسط و بالایی در این درس هستند و برا کسب درصد بالا تلاش می کنند، پیشنهاد می شود.

دانلود بخشی از کتاب

منابع کمک درسی کنکور تجربی: ریاضی جامع کنکور گاج سری IQ

از ویژگی های این کتاب درسنامه کامل + تست های نکته دار + پاسخ های روان

کتاب پیش رو دربردارنده‌ی مباحث ریاضیات پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم رشته‌ی تجربی است.

مجموعه کتاب‌های IQ به‌منظور آشنایی دانش‌آموزان با زوایای متفاوتی از محتوای کتب تحصیلی طراحی شده است.

به‌این‌ترتیب دانش‌آموز می‌تواند در کنار مطالعه‌ی کتاب مرجع خود به بانکی جامع از تست‌های دشوار (بیش از ۲۷۰۰ تست) دسترسی داشته باشد.

دانش‌آموزان با استفاده از مجموعه‌ کتاب‌های IQ، از بانک گسترده‌ی سؤالات به همراه پاسخ‌نامه‌های کاملا تشریحی بهره خواهند برد.

 برای دست‌یابی به بهترین نتیجه توصیه می‌شود، پس از مطالعه‌ی کتب درسی به سؤالات پاسخ دهید.

و در مرحله‌ی بعد با توجه به پاسخ‌نامه به تحلیل جواب‌ها بپردازید. به‌این‌ترتیب می‌توانید نقاط ضعف خود را شناخته و در جهت برطرف کردن آن‌ها تلاش کنید.

کتاب پیش رو موارد زیر را دربردارد:

  • ارائه‌ی درس‌نامه‌های روان و مفهومی همراه با مثال‌ها و تست‌های آموزشی
  • بررسی تمرین‌ها و مثال‌های کتاب‌های درسی در قالب پرسش‌های چهارگزینه‌ای
  • تحلیل کامل تست‌های کنکورهای سراسری داخل و خارج کشور
  • ارائه‌ی پاسخ‌نامه‌ی کاملا تشریحی
ریاضی تجربی جامع گاج
ریاضی تجربی جامع گاج IQ

سطح کتاب گاج: این کتاب به به دانش آموزان قوی پیشنهاد می شود.

منابع کمک درسی تجربی : ریاضیات تجربی جامع کنکور سری میکرو طبقه بندی گاج

شامل مباحث ریاضی دهم + یازدهم (درس‌نامه‌های کامل + تست‌های فراوان + پاسخ‌های روان)

جلد نخست کتاب «ریاضیات جامع کنکور تجربی» شامل مطالب مرتبط با ریاضی پایه‌ی دهم و یازدهم بوده که برای داوطلبان کنکور ۹۹ تالیف شده است.

دانش‌آموزان عزیز می‌توانند با تهیه‌ی جلد دوم این عنوان به مباحث ریاضی دوازدهم تجربی دسترسی داشته باشند.

این کتاب به ارائه‌ی درس‌نامه‌های کاربردی پرداخته و به صورت تشریحی مجموعه‌ای کامل و کارآمد را در اختیار دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور تجربی قرار داده است.

از دیگر ویژگی‌های این کتاب می‌توان به نکات کلیدی، مثال‌ها و بانکی جامع از سوالات مرتبط با ریاضیات پایه‌ی دهم و یازدهم تجربی در آن اشاره کرد.

این کتاب با همکاری مشترک حسین اسفینی و یوسف داستان در ۷۲۰ صفحه گردآوری شده و توسط انتشارات بین‌المللی گاج به چاپ رسیده است.

کتاب پیش رو موارد زیر را دربردارد:

  • ارائه‌ی درس‌نامه‌ و آموزش نکات کاربردی
  • دارا بودن کادرهای جمع‌بندی در انتهای هر فصل برای مرور سریع
  • توجه به تمرینات و مثال‌های کتاب درسی جدید
  • ارائه‌ی سطح‌بندی برای تست‌ها
  • ارائه‌ی پاسخ‌های واقعا تشریحی
  • ارائه‌ی مشاوره بزرگ (توصیه‌هایی برای زدن تست‌های ریاضی در کنکور)
  • همراه با تست‌های کنکور سراسری ۹۷ و ۹۸
ریاضی تجربی جامع میکرو طبقه بندی
ریاضی تجربی جامع میکرو طبقه بندی

سطح کتاب میکرو طبقه بندی گاج: این کتاب برای دانش آموزانی که سطح پایین و ضعیفی در این درس دارند، پیشنهاد می شود.

خرید ریاضیات کامل جامع کنکور تجربی سری میکرو طلایی از دیجی کالا

بهترین منابع فیزیک کنکور نظام جدید

بهترین منابع کمک درسی فیزیک کنکور را قبلا برای شما دانش آموزان عزیز آماده کرده ایم . جهت مطالعه آن کلیک کنید.

برای مطالعه مقاله کتاب کمک درسی دروس عمومی کنکور کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور و تحصیلی