کنکور سراسری

تعداد رشته های بدون کنکور (بر اساس سوابق تحصیلی) کنکور ۹۸

براساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو و مصوبات پانزدهمین و شانزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ ۸ و ۱۲ دی‌ماه ۱۳۹۷، می بایست

پذیرش حداقل ۸۵ درصد از ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور در تمامی نظام های آموزش عالی صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی با ملاک معدل کتبی دیپلم داوطلبان یعنی بدون نیاز به شرکت در کنکور انجام ‌می شود

پذیرش رشته محل های صرفا سوابق تحصیلی مستقل از کنکور انجام خواهد شد و آزمون سراسری برای مابقی رشته محل هایی که پذیرش آنها از تلفیق نمره کنکور و سوابق تحصیلی است برگزار می شود.

از کنکور ۹۸ و بعد از آن پذیرش صرفا سوابق تحصیلی با توجه به قوانین و مقررات مربوطه مستقیما توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خواهد بود که محورهای مهم این روش عبارتند از:

۱- داوطلبان برای اخذ پذیرش باید، طبق فراخوان دانشگاه‌ها و مؤسسات پذیرنده، مدارک لازم را در زمان تعیین شده به دانشگاه‌ها و مؤسسات ارسال کنند. دانشگاه‌ها و مؤسسات باید با رعایت تمامی قوانین و مقررات مربوطه مانند سهمیه‌بندی نسبت به پذیرش دانشجو در سقف ظرفیت تعیین شده توسط شورای گسترش آموزش عالی اقدام و نسبت به ثبت‌نام مشروط پذیرفته‌شدگان اقدام و اسامی آن‌ها را برای تائید به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام نمایند.

۲- در این روش داوطلبان می‌توانند به چندین دانشگاه یا مؤسسه پذیرنده موجود در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درخواست پذیرش دهند ولی در نهایت فقط می‌توانند در یکی از رشته محل‌هایی که با پذیرش آن‌ها موافقت شده است، ثبت‌نام نموده و ادامه تحصیل دهند. 

۳- سایر شرایط و ضوابط در اطلاعیه ها و دفترچه های راهنمای پذیرش صرفا سوابق تحصیلی از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

 پذیرش دانشجو صرفا سوابق تحصیلی در بهمن ماه امسال و مهر ماه سال ۱۳۹۸ در دو بخش به صورت زیر خواهد بود :

۱٫ بهمن ماه ۹۷ 

– اطلاعیه مربوط به نحوه پذیرش و شرایط و ضوابط داوطلبان و نحوه درخواست پذیرش از موسسات و مدارک و سوابق موردنیاز در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۳۹۷ منتشر می شود.

– داوطلبان واجد شرایط و متقاضی پذیرش بهمن ماه از تاریخ ۲۹ دی لغایت ۶ بهمن ماه برای پذیرش به موسسات پذیرنده که در اطلاعیه ۲۵ دی ماه منتشر می شود مراجعه می نمایند.

– اطلاع رسانی به پذیرفته شدگان مشروط توسط دانشگاه در تاریخ ۶ تا ۱۰ بهمن صورت خواهد گرفت.

۲٫ مهرماه ۹۸

– اطلاعیه به انضمام دفترچه راهنمای پذیرش صرفا سوابق تحصیلی برای سال ۱۳۹۸ در اواسط بهمن ماه ۱۳۹۷ توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

– تمامی شرایط و ضوابط و نحوه مراجعه و مدارک و مستندات لازم برای اخذ پذیرش توسط موسسات در اطلاعیه مذکور درج خواهد شد.

– زمان مراجعه داوطلبان برای اخذ پذیرش رشته های محل های صرفا سوابق تحصیلی از ۲۰ اسفند ۹۷ تا اواخر مرداد ۹۸ خواهد بود.

تذکر ۱ : داوطلبان متقاضی پذیرش رشته محل های صرفا سوابق تحصیلی نیازی به شرکت در کنکور سراسری سال ۱۳۹۸ که از تاریخ ۹۷/۱۱/۲۴ لغایت ۲/۱۲/۱۳۹ می باشد ندارند و مطابق اطلاعیه مذکور و اطلاعیه های بعدی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایند.

تذکر ۲ : پذیرش رشته محل های صرفا سوابق تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی مطابق ضوابط سایر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و برای پذیرش در بهمن ۹۷ و مهر ۹۸ نیز همزمان با پذیرش سایر موسسات است که در اطلاعیه های بعدی اعلام خواهد شد.

تذکر ۳ : در خصوص نحوه پذیرش صرفا سوابق تحصیلی در سایر آزمون ها ( فنی و حرفه ای، کاردانی به کارشناسی و  جامع علمی کاربردی  اعم از کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ) متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع : سازمان سنجش و آموزش کشور

اینم حتما بخون‌ :  راهکارهای کنترل خواب در کنکور (۲۰ روش تا کاهش خواب)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور و تحصیلی