جمع بندی سه روز یکبار کنکور

جمع بندی به روش سه روز یکبار ویژه کنکور ۹۸

جمع بندی به روش سه روز یکبار چگونه انجام می شود:

در این روش، برعکس مطالعه عادی خود، که ابتدا مباحث را مطالعه و بعد از آن در آزمون شرکت می کنید؛ ابتدا آزمون داده و سپس براساس مطالعه می کنید. به این شکل که ابتدا در یک نیم‌روز، یک آزمون آن هم تنها در وقت و زمان پیشنهادی کنکور، به سؤالات کنکور پاسخ داده و سپس براساس نتایج و درصد هایی که بدست آوردید، برای مطالعه در دو روز و نیم باقی‌مانده برنامه‌ریزی می‌کنید و در آن دو روش مشکلات و سوالات حل شده را تمرین و مجددا حل می کنید. (بنیانگذار این روش کاظم قلچی)

جمع بندی به روش سه روز یکبار

فواید جمع بندی به روش سه روزیکبار

  • مرور همه‌ی مطالب‌

در یک کنکور استاندارد، اغلب از تمام مبحث‌ها، دست‌کم یک سؤال وجود خواهد داشت و اگر چنین نباشد در ۶ آزمون به طور قطع از هر مبحث دست‌کم به یک سؤال پاسخ خواهید داد. این کار سبب می‌شود اطلاعات شما در تمام مبحث‌های اختصاصی سنجیده شود.

  • رفع اشکال عمده و عدم اتلاف وقت‌

در این روش هر بار که آزمون می‌دهید، بخشی از اشکال‌های شما برطرف می‌شود و هر بار نسبت به دفعه‌ی گذشته، آمادگی شما بالاتر می‌رود. در ضمن چون مطالبی را که می‌دانید، درست پاسخ خواهید داد، دیگر وقتی برای مطالعه‌ی آن‌ها سپری نخواهید کرد و وقت شما تلف نمی‌شود.

  • تمرین مهارت‌های آزمون دادن‌

به طور حتم تا امروز تجربه کرده‌اید که داشتن اطلاعات کافی برای پاسخ‌گویی به سؤال کافی نیست و باید با مهارت‌های آزمون دادن آشنا باشید و آن‌ها را به کار ببندید. این مهارت‌ها نیازمند تمرین هستند و تنها راه آموختن آن‌ها تجربه کردن است. در این روش این مهارت‌ها را هر سه یک روز یک‌بار تمرین می‌کنید.

اینم حتما بخون‌ :  سوالات کنکور ۹۸ + پاسخ نظام جدید و قدیم
فواید روش سه روز یکبار از زبان رتبه برتر کنکور فرنوش فخار :

رتبه۱ منطقه۲ – دانشجوی حقوق تهران

این روش مناسب ترین راهکار برای جلوگیری از سردرگمی و کلافگی دربرابر حجم بسیار زیاد درس هاست. حفظ تعادل بین خواندن تمام درس ها و در عین حال تمرین هر چه بیشتر مدیریت زمان با این روش ممکن می شود. من نیز در یک ماه پایانی قصد انجام این کار را داشتم ، ولی به دلیل حلّ مکرر سوالات کنکور در طول سال در حینِ خواندن درس ها ( که شاید تنها ایراد این روش برای دانش آموزان برتر باشد) نمی خواستم که در چهارچوب سوالات کنکور محدود بمانم. و در عین حال می خواستم که حتما پیش از کنکور تمام کنکور های چند سال اخیر را دیده باشم. پس جمع بندی سه روز یک بار من به دو روز یک بار تبدیل شد و شروع آن به جای خرداد ماه اواسط اردیبهشت بود!

کار دیگری که انجام دادم آزمون دادن در شرایط مختلف بود. مثل هوای خیلی گرم ، هوای خیلی سرد ، آزمون دادن روی صندلیِ مخالف دست خودم و جای پر سر و صدا. و در اینکه روز کنکور هیچ استرس و ترسی از حواشیِ ممکن نداشته باشم بسیار موثر بود.

در کل راز این روش در چند کلمه خلاصه می شود ؛ تمرین و تمرین و تمرین با موثق ترین منبع ممکن برای کنکور یعنی خودِ کنکور!

جمع بندی به روش دو روز یکبار!

بهترین روش برای شناخت و شبیه‌سازی کنکور سراسری، اجرای روش جمع‌بندی سه روز یک‌بار است. البته آن دسته از داوطلبانی که تراز بالا داشته و خود را قادر به اجرای روش جمع‌بندی در مدت کوتاه‌تری بدانند، می‌توانند جمع‌بندی خود را به صورت دو روز یک‌بار نیز اجرا نمایند.و تفاوت زیادی با روش سه روزیکبار نخواهد داشت.

دانلود سوالات کنکور سراسری سال های گذشته

شما برای دریافت سوالات سال های گذشته می توانید از کلاسند استفاده کنید! نمونه سوالات کنکور سراسری ۹۲ تا ۹۷ را از اینجا ببینید.

اینم حتما بخون‌ :  پاسخ تشریحی فیزیک کنکور ریاضی ۹۷

توصیه هایی برای روش سه روز یکبار

  • حتی‌الامکان از آزمون‌های سراسری (ابتدا داخل و سپس خارج از کشور) استفاده نمایید و پس از آن نیز به سراغ کتاب‌های شبیه‌ساز کنکور بروید .
  • سعی نمایید در محیطی آزمون را برگزار کنید که بیش‌ترین شباهت را به حوزه‌های امتحانی کنکور داشته باشد. اگر می‌توانید در کلاس‌های مدرسه و یا یک کتاب‌خانه، آزمون خود را برگزار کنید. درصورتی که تصمیم به انجام آزمون در منزل دارید، توصیه می‌شود لباسی مشابه آن‌چه در روز کنکور خواهید پوشید، به تن کرده و حتی کفش به پا کنید!!!
  • تمامی اقلام مورد نیاز از جمله مداد، پاک کن، تراش و …. را روی میز آزمون خود قرار دهید تا در حین آزمون برای تهیه‌ی آن‌ها مجبور به ترک جایگاه خود نشوید. از ماشین حساب و وسایلی که همراه داشتن آن‌ها در جلسه‌ی کنکور سراسری ممنوع خواهد بود، استفاده نکنید.
  • تلفن همراه خود را خاموش کرده و حین آزمون با اعضای خانواده یا دوستان خود صحبت نکنید.
  • حتماً ساعت به دست داشته باشید تا بتوانید به‌خوبی وقت خود را تنظیم نمایید.
  • از تکنیک زمان‌های نقصانی و تکنیک ضربدر منفی (برای مشخص نمودن سؤالات دشوار و زمان‌بر) استفاده نمایید. استفاده‌ی صحیح از این تکنیک‌ها نیازمند تکرار و تمرین است و فراموش نکنید که جلسه‌ی کنکور جای تمرین این تکنیک‌ها و آزمون و خطا نیست!
  • سؤالات شک‌دار خود را نشان‌دار کنید تا در ارزیابی آزمون که عصر همان روز انجام خواهید داد، با سرعت بیش‌تری اقدام نمایید.
  • توصیه می‌کنیم آزمون خود را «کاغذی» برگزار کنید. به این معنا که برای برگزاری آزمون خود، از کتاب زرد اختصاصی استفاده کنید، نه سیستم رایانه و تنها پس از برگزاری آزمون و تصحیح آن، درصدهای خود را برای دریافت رتبه‌ی تخمینی، در «نرم‌افزار تخمین رتبه‌ »وارد نمایید. برگزاری آزمون به صورت کاغذی، فضای کنکور را دقیق‌تر برای شما شبیه‌سازی می‌کند.
اینم حتما بخون‌ :  معرفی رشته پرستاری

برنامه ریزی و مشاوره برای جمع بندی به روش سه روز یکبار!

با نصب اپلیکیشن کلاسند و یا در ربات کلاسند می تونید با کمک مشاورین برتر کشور برنامه ریزی ویژه ای برای جمع بندی کنکور خود داشته باشید.

لیست مشاورین کنکور

اپلیکیشن کلاسنددانلود از بازارمایکت

ربات تلگرام مشاوره آنلاین کلاسند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور و تحصیلی