شهریه دانشگاه شبانه
شهریه شبانه

شهریه شبانه دانشگاه ها ۹۸-۹۹

شهریه شبانه چقدر است؟

یکی از دغدغه های داوطلبان کنکور، در مقاطع مختلف(کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) بعد از رد شدن از مسیر طولانی و پرپیچ و خم کنکور، انتخاب رشته کنکور سراسری است. داوطلبان پس دریافت کارنامه و مجاز شدن، اقدام به انتخاب رشته در دانشگاه های روزانه، دانشگاه شبانه، آزاد، پیام نور و پردیس خودگردان می کنند. در این میان تنها دانشگاه روزانه است که نیاز به پرداخت شهریه ندارد.

پیش از این، در مقالات دیگر  به میزان شهریه دانشگاه آزاد و شهریه دانشگاه پیام نور پرداختیم اکنون می خواهیم شهریه شبانه ۹۸-۹۹ یا همان نوبت دوم را در مقطع کاردانی، کارشناسی و دکتری بررسی کنیم.

شهریه دانشگاه شبانه کارشناسی ۹۷-۹۸

شهریه شبانه از دو قسمت شهریه ثابت و متغیر تشکیل شده است. در حال حاضر شهریه شبانه ۹۸-۹۹ اعلام نشده است. اما شهریه مقاطع مختلف دانشگاه شبانه هر ساله ۱۰ الی ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش میابد.

راه ورود به دانشگاه شبانه شرکت در آزمون سراسری است. داوطلبان در دانشگاه شبانه باید ۱۳۰ واحد درسی گذرانده و در هر ترم میتوانند ۱۴ الی ۲۴ واحد بردارند. طول دوره کارشناسی ۴سال و ۸ ترم است. هزینه های زیر به تومان است.

رشته تحصیلیشهریه ثابتشهریه متغیر (به ازای هر واحد عمومی)شهریه متغیر (به ازای هر واحد پایه نظری)شهریه متغیر (به ازای هر واحد اختصاصی)شهریه متغیر (به ازای هر واحد عملی)شهریه هر واحد پروژه
علوم انسانی۶۶۰/۰۰۰۷۵/۰۰۰۹۷/۰۰۰۱۱۵/۰۰۰۷۸/۰۰۰۱۴۰/۰۰۰
فنی مهندسی، علوم پایه و کشاورزی۹۷۵/۰۰۰۹۵/۰۰۰۱۴۰/۰۰۰۱۵۵/۰۰۰۷۸/۰۰۰۱۷۵/۰۰۰
هنر۸۵۰/۰۰۰۹۵/۰۰۰۱۴۰/۰۰۰۱۵۵/۰۰۰۷۸/۰۰۰۱۷۵/۰۰۰
اینم حتما بخون‌ :  شهریه دانشگاه پیام نور ۹۸-۹۹ کارشناسی کارشناسی ارشد و دکتری

شهریه دانشگاه شبانه کارشناسی ارشد ۹۷-۹۸

دانشگاه های روزانه حدود ۵۰ درصد ظرفیت رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد داوطلب می پذیرند با این حساب که عبارت شبانه یا نوبت دوم در مدرک فارغ التحصیلی ذکر نمی شود. دوره ارشد ۲ سال طول می کشد و دانشجویان ۸ تا ۱۲ واحد را در هر ترم می گذرانند.

گروه آموزشیشهریه ثابتشهریه متغیر عملیشهریه متغیر نظریشهریه پایانامه
علوم انسانی۹۹۰/۰۰۰۲۶۵/۰۰۰۱۷۵/۰۰۰۶۵۰/۰۰۰
فنی مهندسی، علوم کشاورزی۱/۱۶۰/۰۰۰۳۹۰/۰۰۰۲۶۵/۰۰۰۶۵۰/۰۰۰

میزان شهریه شبانه (نوبت دوم) در مقطع دکتری سال ۹۷-۹۸

دانشگاه شبانه نیز در مقطع دکتری دانشجو می پذیرد. شهریه شبانه دکتری بالطبع بالا تر از مقاطع دیگر است.

گروه آموزشیشهریه ثابتشهریه دروس نظریشهریه دروس عملی
علوم انسانی۳/۸۰۰/۰۰۰۷۴۵/۰۰۰۸۳۰/۰۰۰
سایر گروه ها۴/۳۷۰/۰۰۰۷۴۵/۰۰۰۸۳۰/۰۰۰
شهریه دانشگاه شبانه
شهریه شبانه

در کل، دانشگاه شبانه، فرقی با دانشگاه روزانه ندارد زیرا اساتید و دانشجویان دیگر برای دانشگاه روزانه هستند. حتی از لحاظ مدرک فرقی با دانشگاه روزانه ندارد تنها تفاوتش پرداخت شهریه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به دانشگاه شبانه، اپلیکیشن کلاسند را نصب کنید و از بین رتبه ها و مشاورین برتر، مشاورتان را انتخاب کنید و مشاوره بگیرید.

عضو کانال تلگرام کلاسند شوید و از مطالب آموزشی کنکور ۹۹ استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور و تحصیلی