تبلیغات

دسته بندی ها: اخبار کنکور

نحوه تاثیر معدل در کنکور ۹۹ چگونه است؟

این نسخه پیش نمایش است | نسخه کاملتر را اینجا ببینید
4.8 / 5 ( 5 امتیاز )
نحوه تاثیر معدل در کنکور ۹۹

نحوه تاثیر معدل در کنکور ۹۹ به صورت زیر خواهد بود :

تاثیر معدل براساس سال و نوع نظام آموزشی دانش آموزان متفاوت خواهد بود و براساس انواع زیر تقسیم بندی می شود.

برای مشاهده نحوه تاثیر معدل تهایی در کنکور ۹۹ ادامه مطلب را می توانید بخوانید.

تاثیر معدل برای دانش آموزان نظام جدید :

بر این اساس درس هایی که در پایه دوازدهم به صورت نهایی برگزار شود ۳۰ درصد تاثیر قطعی معدل می باشد که در نمره کل نهایی داوطلب اعمال می گردد.

چه کسانی نظام جدید هستند؟ تمامی کسانی که از سال ۹۸ به بعد دیپلم خود را دریافت کنند و یا در حال حاضر در مقاطع یازدهم تحصیل کرده و سال آینده دوازدهم باشند.

بر این اساس سازمان سنجش اعلام کرده است دانش آموزان متقاضی کنکور سراسری ۹۹ ، که دیپلم خود را در یکی از رشته های نظری شامل ریاضی و فیزیک ، علوم تجربی ، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی دریافت کرده اند . سوابق تحصیلی شامل (پایه دوازدهم یا همان سال سوم آموزش متوسطه دوم نظام جدید)البته با این شرط که امتحانات یازدهم به صورت نهایی برگذار نشود (که برگذار نشده است) به میزان حداکثر ۳۰ درصد به نسبتسوابق گفته شده موجود دانش آموز و به صورت تأثیر قطعی در تراز یا همان نمره کل نهایی آنان لحاظ می شود . لازم به ذکر است درصورتیکه امتحانات پایه یازدهم در سال تحصیلی ۹۷ – ۹۸ بصورت نهایی برگزار شود (برای سال اخیر برگذار نشد.) سوابق تحصیلی کنکوری های نظام جدید ۹۹ هم شامل نمرات امتحات نهایی سال یازدهم و هم سال دوازدهم خواهد بود .کلاسند در صورت تغییرجدید مستقیما از وبسایت و شبکه های اجتماعی کلاسند اطلاع رسانی خواهد کرد. داوطلبان می توانند برای اطلاع و مشاوره رایگان ویژه کنکور سراسری ۹۹ عضو کانال تلگرامی کلاسند ویژه دهم تا کنکور شوید.

همچنین شما می توانید با خواندن قسمت های تفاوت تاثیر قطعی معدل در کنکور و تاثیر مثبت در کنکور را به همراه توضیحات درباره نحوه محاسبه تراز در ادامه مطلب بخوانید.

تاثیر معدل برای دانش آموزان نظام قدیم :

براساس سال دیپلم و معدل کتبی ۲۵ درصد تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری می باشند. توجه داشته باشید که معدل کتبی ملاک محاسبه است. همچنین معدل کتبی پیش دانشگاهی ۵ درصد تاثیر دارد.

چه کسانی نظام قدیم هستند؟ تمامی کسانی که مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی را از سال ۹۱ تا ۹۷ دریافت کرده اند.

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش میزان تاثیر سوابق تحصیلی برای دانش آموزان نظام قدیم که دیپلم خود را از سال ۱۳۸۴ الی ۱۳۹۷ در یکی از رشته های نظری شامل : ریاضی و فیزیک ، علوم تجربی ، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که امتحانات یک‌ یا چند درس آن ها به صورت نهایی برگزار شده است اخذ نموده اند، حداکثر ۲۵ درصد با تاثیر قطعی اعمال می شود . همچنین میزان تاثیر معدل کتبی مدرک پیش‌ دانشگاهی رشته های نظری شامل ریاضی و فیزیک ، علوم تجربی ، علوم انسانی ، علوم و معارف اسلامی و هنر که دوره پیش‌ دانشگاهی خود را از سال تحصیلی ۹۱ به بعد گذرانده اند و امتحانات یک یا چند درس در آن سال به صورت نهایی برگزار شده است ، براساس معدل کتبی پیش دانشگاهی ( پایه دوازدهم – سال آخر آموزش متوسطه نظام قدیم ) به میزان حداکثر ۵ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تأثیر قطعی در نمره‌ کل نهایی یا همان تراز داوطلب آنان لحاظ می شود.

نکته ای که دانش آموزان را نگران کرده است تاثیر مستقیم و قطعی در کنکور می باشد که باعث نگرانی دانش آموزان مخصوصا نظام قدیم شده است. هرچند ممکن است در آینده این نوع تاثیر تغییر کند اما در حال حاضر به صورت تاثیر قطعی گفته شده است. اطلاعات بیشتر درباره تفاوت تاثیر قطعی و کتبی معدل در کنکور ۹۹ را می توانید در ادامه مطلب بخوانید.

تاثیر معدل برای دانش آموزان فنی حرفه ای و کار و دانش :

اگر این دانش آموزان در کنکور سراسری شرکت کنند شامل تاثیر معدل نهایی نخواهند شد. اگر تمایل داشته باشند می توانند در امتحان نهایی مانند سایر دانش آموزان نظام جدید شرکت کنند و شامل این تاثیر شوند.

پس خیالتون راحت باشه که اصلا معدلتون مهم نیست و تمرکزتون رو بر روی درس خوندن برای کنکور بذارید.

تاثیر معدل برای دانش آموزانی که دیپلم متفاوت دارند :

به طور مثال اگر دانش آموز رشته ریاضی قصد ورود به تجربی را داشته باشد، ابتدا دروس دانش آموز براساس سطحی رده بندی و تاثیر دروس محاسبه می شود. سپس با میزان درصد به دست آمده جایگزین نمره کل خواهد شد.

تفاوت تاثیر قطعی (مستقیم) با تاثیر مثبت چیست؟

  • در ثاثیر مثبت فقط زمانی معدل تاثیرگذار خواهد بود که رتبه کنکور شما پایینتر از سطح معدل شما باشد. این گونه معدل کتبی می تواند راهکار و راهنمای شما باشد و مشکلی برای شما ایجاد نمی کند.
  • در تاثیر قطعی معدل شما در هرصورت به طور مستقیم در محاسبه نمره کل (تراز) شما تاثیر داده می شود و سپس رتبه شما محاسبه خواهد شد.

نمره کل (تراز) چیست و چگونه محاسبه می شود؟

براساس درصد ها و ضرایب دروس مختلف شما و درصد های سایر دانش آموزان برای شما یک تراز در نظر گرفته می شود که هرچقدر میزان آن بیشتر باشد بهتر است. به طور کلی رتبه کشوری شما هرچقدر بهتر باشد تراز بهتری خواهید داشت.

برای توضیحات بیشتر راجع به تراز و نحوه محاسبه رتبه میتونید از مشاورین کلاسند کمک بگیرید!

اشتراک
برچسب ها: تاثیر معدل تاثیر معدل دانش آموزان نظام جدید تاثیر معدل دانش آموزان نظام قدیم تاثیر معدل در کنکور چقدر است تاثیر معدل نهایی در کنکور تاثیر معدل نهایی در کنکور 98 تفاوت تاثیر قطعی و تاثیر مثبت

مطالب اخیر

  • آموزشی
  • این مطالب رو دانش آموزان بخونن!
  • بلاگ

بهترین منابع کنکور ریاضی

کنکور سراسری رشته ریاضی با توجه به این که در سالیان گذشته کنکور سراسری برای دو گروه نظام جدید و…

3 سال پیش
  • اخبار کنکور
  • این مطالب رو دانش آموزان بخونن!
  • بلاگ

اپلیکیشن شاد به همراه آخرین نسخه اندروید و تحت وب

با شروع کرونا و آموزش مجازی، تعداد زیادی از دانش آموزان و معلمان مجبور به استفاده از برنامه هایی مانند…

4 سال پیش
  • اخبار کنکور
  • این مطالب رو دانش آموزان بخونن!
  • بلاگ

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۳۹۹ و دانشگاه آزاد ۹۹

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری منتشر گردیده است برای دانلود دفترچه رشته خود از لینک های زیر استفاده کنید. دانلود…

4 سال پیش
  • اخبار کنکور
  • این مطالب رو دانش آموزان بخونن!
  • بلاگ

شهریه پردیس خودگردان ۱۴۰۰-۱۴۰۱

شهریه دانشگاه های پردیس خودگردان ۱۴۰۰-۱۴۰۱ برخی از دانشگاه های سراسری برای تامین هزینه های مالی خود پردیس های خودگردان…

4 سال پیش
  • اخبار کنکور
  • این مطالب رو اولیا بخونن!
  • این مطالب رو دانش آموزان بخونن!
  • بلاگ

لیست رشته های بدون کنکور ۹۹ و تمدید ظرفیت ۹۹

لیست رشته های بدون کنکور ۹۹ براساس اطلاعیه سازمان سنجش تغییر یافت! (جدید) نکته مهم این است که در سال…

4 سال پیش
  • آموزشی
  • اخبار کنکور
  • بلاگ

سوالات کنکور ۹۹ + پاسخ نظام جدید و قدیم و تحلیل سوالات

سوالات و پاسخ اولیه سازمان سنجش کنکور ۱۳۹۹ رو از کلاسند دانلود کنید. دانلود سوالات کنکور سراسری ۱۳۹۹ سوالات کنکور…

4 سال پیش