نمونه کارنامه سبز

کارنامه سبز چیست؟ کاربرد کارنامه نهایی کنکور-نمونه کارنامه سبز

کارنامه سبز چیست؟ کاربرد کارنامه نهایی کنکور-نمونه کارنامه سبز

کارنامه سبز چیست؟ کارنامه سبز کنکور یا کارنامه نهایی کارنامه ای است که چند روز پس از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری منتشر میشود. این کارنامه مختص کسانی است که انتخاب رشته کرده اند.

کارنامه سبز یا کارنامه نهایی کنکور برای کسانی کاربرد دارد که از نتیجه انتخاب رشته نهایی خود ناراضی بوده و به دنبال تغییر آن هستند. همچنین برای کسانی که مردود شده اند صادر نمی شود و آنها باید در تکمیل ظرفیت سراسری یا آزاد شانس خود را امتحان کنند.

کارنامه سبز، قبولی شما را در اولویت های بعدی یعنی بعد از آنچه که قبول شدید، نمایش می دهد. همچنین این فرصت را به شما می دهد که در صورت امکان قبولی در اولویت های پایین، انتخاب خود را تغییر دهید.

برای مشاوره و برنامه ریزی با رتبه های برتر کنکور و فارغ التحصیلان رشته های پرطرفدار اپلیکیشن کلاسند را دانلود کرده یا به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

راهنمای استفاده از کارنامه سبز

در کارنامه سبز کنکور یک ستون با عنوان”رتبه داوطلب”و یک ستون دیگر با عنوان”آخرین رتبه قبولی”وجود دارد، که این دو را مورد بررسی قرار دهید.

ابندا به قسمت نتیجه نگاه کنید. در قسمت نتیجه( * )همان رشته محل قبولی شماست (در کارنامه نهایی). پس شما اولویت ها و انتخاب های بعد از* را ملاحظه کنید.

اگر “رتبه داوطلب”(یعنی رتبه شما) کمتر، یا مساوی با “آخرین رتبه قبولی” باشد، آن کدرشته را پذیرفته شده اید.

عدد ۱ نیز به منزله انتخاب رشته های شرایط خاص است.

اینم حتما بخون‌ :  تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۹۸

اکنون به نمونه کارنامه زیر توجه کنید:

نمونه کارنامه سبز

انتخاب۹ که در قسمت نتیجه* را میبینید، کدرشته ای ست که داوطلب در انتخاب رشته نهایی خود قبول شده است. بنابراین اولویت های پایین تر از* را بررسی میکنیم.

حال در این اولویت های پایین ممکن است داوطلب کدرشته ای را قبول شده یا نشده باشد. مانند انتخاب۱۳ ۱۴ ۱۷ که رتبه داوطلب بیشتر از آخرین رتبه ی قبولی است. بنابراین در این۳ کدرشته قبول نشده است. اما در مابقی انتخاب ها پذیرفته شده است. عدد۱ همان انتخاب رشته دارای شرایط خاص است. کارنامه سبز خود را از سایت سازمان سنجش میتوانید مشاهده کنید.

 

کارنامه سبز کی منتشر میشه؟

کارنامه سبز یا نهایی تقریبا یک هفته بعد از کنکور در سایت سنجش منتشر میشه.

کارنامه سبز چه کاربردی داره؟

کارنامه سبز با ارائه قبولی یا عدم قبولی کد رشته های انتخابی پس از انتخاب رشته، امکان تغییر رشته، انتقالی و رفع محرومیت از کنکور سال بعد رو به دانش آموز میده که در این مقاله مفصل راجع بهش صحبت کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور و تحصیلی