دانشگاه آزاد اسلامی

حذف سهمیه بسیج دانشگاه آزاد و اضافه شدن سمیه مناطق به انتخاب رشته آزاد

سهمیه بسیج از پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی برای کنکور ۹۸ حذف گردید! و البته به دانشگاه آزاد سهمیه مناطق اضافه گردید که باعث تشابه بیشتر پذیرش دانشگاه آزاد با سازمان سنجش خواهد.

گویا هدف از این کار ایجاد تشابه بیشتر و آمادگی بیشتر برای ترکیب این دو پذیرش در سال های آینده بوده است.

تاثیر سهمیه مناطق در دانشگاه آزاد

از این پس رتبه ای که برای پذیرش در دانشگاه آزاد مورد توجه قرار می گیرد مانند دانشگاه های سراسری رتبه در سهمیه مناطق خواهد بود بنابراین معیار تراز در پذیرش حذف خواهد شد. این تغییرات برای کسانی که در مناطق محروم تر قرار دارند می تواند باعث بهبود وضعیت پذیرش در دانشگاه آزاد را شود اما باید شاهد تغییرات جدی در رتبه های قبولی دانشگاه آزاد امسال باشیم! این تغییرات قطعا به گونه ایست که پذیرش رتبه ها تغییر کرده و نرم افزار های مشاوره ای به درستی نخواهد توانست نیاز دانش آموزان را برطرف کند!

مشکلات سهمیه منطقه در دانشگاه آزاد

حذف این سهمیه باعث می شود که مراکز تحت عنوان انتخاب رشته که صرفا مانند ربات هستند وفقط وظیفه پرینت برگ را برعهده دارند دانش آموزان را گمراه کنند! و مشکلاتی جدی به همراه بیاورند و از این پس یک مشاور باید حداقل نیم ساعت وقت بگذارد و با دقت رتبه های مناطق دانش آموز را بررسی و بر اساس آن انتخاب رشته لازم را بررسی کند! پس پیشنهاد ما این است به سراغ مشاورین واقعی بروید نه مشاورینی که به شما لیست می دهند. شما می توانید از کلاسند درخواست انتخاب رشته آزاد و سراسری داشته باشید تا در کمتر از ۱۲ ساعت به صورت آنلاین به بهترین مشاورین متصل شوید.

اینم حتما بخون‌ :  انتخاب رشته همزمان از چند رشته در پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد

حذف سهمیه بسیج از دفترچه دانشگاه آزاد

بر اساس اطلاعات بدست آمده تمامی این سهمیه حذف شده و دیگر اجرا شدنی نیست! پس دانش آموزان باید براساس سایر معیار ها خود را سنجش و با معیار های واقعی تر در انتخاب رشته دانشگاه آزاد پذیرفته شوند.

شما می توانید سوالات بیشتر خود را مشاورین کلاسند بپرسید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

دانشگاه آزاد اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور و تحصیلی